”Vi lägger ner vår själ i detta"

Hittills har det startat upp fyra Local Hero-grupper  inom cannabiskampanjen på olika gymnasieskolor i de tio kommuner som ingår i FHI´s kampanj. Först ut är det underbara gänget på Polhemsskolan, HV3 i Lund som jobbar hårt och på ett personligt och mycket engagerat sätt skapar stort intresse för den kommande modevisningen.

”En skillnad från tidigare år är att i år räknar vi med att slå publikrekord, därför kör vi modevisningen i tre dagar, för att täcka in alla som vill se den. Det är verkligen ett stort intresse! Dagarna är uppdelade på sponsorer, vänner, allmänheten och alla övriga på skolan. Vi vill ju nå så många som möjligt med vårt budskap! Lärarna tyckte också att det var viktigt att nå ut till alla andra elever” berättar Anlinna som är en av de 16 elever som ingår i gruppen.

Hemligt namn
Modevisningen äger rum den 15-17 december och tills dess så är det mycket att fixa med; modeller, utrustning och marknadsföring. Gruppen har bla startat en fb-grupp och har redan 88 medlemmar som ”gillar” eventet. Gruppen bloggar även på Drugsmart och samarbetar med en Ljud & Bild klass som hjälper till med snygga affischer. Affischerna kommer att sättas upp ca 3 veckor innan eventet, först då får alla veta vårt hemliga namn på modevisningen berättar gruppen!

Hjälp med planeringen
”Vi har fått hjälp av Local Heros processledare att strukturera upp tidsplanen, att prioritera saker i rätt ordning, att komma framåt på ett enkelt sätt” tillägger Anlinna.

Stor spridning
”Eftersom vi vill få stor spridning på dessa fantastiska gruppers projekt erbjuder vi en inspirationsdag tillsammans med DIST (en av Sveriges ledande byråer på ungdomskommunikation) där de kommer få diskutera hur de kan använda olika sociala medier för att få ut sitt budskap mot cannabis på ett bra sätt” säger Stina Hähnert som är samordnare för Local Hero på Drugsmart.


Följ arbetet på gruppens blogg

Dela |
 

(0 - 0 röster )

Rösta här:

1 kommentar
Hur många är det anmälda?

2010-10-11 15:35

Per

Fler artiklar